čtvrtek 26. listopadu 2015

Dudlíkový marketing

Jak se říká člověku, který chce koupit vše, co máte na skladě, nestará se o kvalitu a má k dispozici v podstatě neomezený přísun peněz? Obchodníkův splněný sen? Ne. Dítě. Což je v postatě jedno a totéž.

 Děti jsou doslova v epicentru konzumní kultury. Jen americké děti přímo utratí 200 miliard dolarů, přímo ovlivňují dalších 300 miliard dolarů,nepřímý vliv, který na utrácení mají, představuje dalších 500 miliard dolarů. Nepřímým vlivem se rozumí například věci typu technologie, nábytek, rodinná dovolená a rodinný vůz. A firmy o tomto vlivu velmi dobře vědí. 

Když v roce 1990 vstoupili na televizní obrazovky Teletubbies, bylo to na harwardskou psycholožku a autorku knihy Consuming Kinds Susan Linn poněkud příliš. Seriál je podle ní hovadina, která předstírá, že je edukativním pořadem pro batolata. Naštvala se a rozjela neziskovku Campaign for Commercial Free Childhood. Paní Linn nespadla z měsíce a ví, že dětství bez reklam je scifi, ale snaží se bojovat proti lživým, neetickým a nefér kampaním, propagujícím například cereálie plné cukru jako zdravou snídani. Nyní bojuje třeba za to, aby Mattel neuvedl na trh novou Barbie, která nahrává slova vašich dětí a okolí a data posílá přes net k analýze bůhvíkam, aby Hello Barbie mohla smysluplně odpovědět.


Čilichili 11-12/2015

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zkoušky z lásky

Připadá mi to absolutně nemožné, ale buď se mi rozbilo vyhledávání, nebo jsem skutečně ještě nikdy nevyzval ke zrušení Vánoc. Tudíž je dost ...