Ano. Lidé dělají
chyby. zaměstnanci nenaplňují naše očekávání. Každý by mohl pracovat lépe. A
tak máte vždycky záminku obviňovat je za to, že nejsou dokonalejší. Obviňování
ale nemá u lídra co dělat. A když už, obvinění si zaslouží spíše lídr, který
lidem neposkytl dostatek tréninku nebo motivace. Převzít odpovědnost za to, že
věci nejdou dle plánu, není masochismus, ale konstruktivní čin lídra. Jeho lidé
začnou přemýšlet lépe a chytřeji. A ne v atmosféře výčitek a úzkosti.
Jakmile přestanete
zkoušet na druhé jen lacině zapůsobit, budete více sami sebou a pro lidi
uvěřitelnější.
Chcete-li, aby vás
lidé respektovali, naslouchejte tomu, co říkají. Zaměřujte se na jejích
myšlenky a pokládejte jim doplňující dotazy, abyste se ujistili, že jim správně
rozumíte a že opravdu již nejsou schopni přinést další myšlenku, nápad k
rozvinutí. Nejde tady jen o to, že vás budou mít rádi. Navíc si oblíbíte, jak
se díky této dovednosti začnete cítit.
Všichni už vědí, že
jste "vzdělanější", "zkušenější", "všude jste
byl" a "vše víte nejlépe". Jenže lídra nedělá to, že je
chytřejší, lepší či bystřejší. Pravým lídrem je naopak ten, kdo si dobře
uvědomuje lidskou rozmanitost. Tedy to, že nikdo není lepší nebo horší než
druhý - je prostě jiný. Lídr dokáže využít odlišnost a vždy vidět člověka v
lepším světle. Už jen proto, aby ho postavil na nohy, když on sám to nedokáže.
FC
Žádné komentáře:
Okomentovat