Ty mrtvé věci jako auta, domy
a silnice vytváří mrtvá část člověka. Toltéci tomu říkají parazit. V přírodě
existují cestičky a pěšinky, které ale vzniknou tím, že je tvorové užívají.
Těžíme věci ze země, protože roste spotřeba, a jsme jako utržení ze řetězu a
narušujeme tím harmonii. Ta mrtvá část bytostí vyhodí klidně z firmy 20 lidí
kvůli tomu, aby ti nahoře nebrali méně. Místo toho, aby všichni brali stejně a
omezili se. Stejně fungují banky, které vám půjčí peníze jen proto, aby z vás
tahaly úroky. A je jim úplně jedno, jestli prosperujete, nebo ne. Živá bytost
vám půjčí a řekne, ať mu vrátíte část zisku, až se vám bude dařit. Na tomhle
principu fungují třeba muslimské banky. Protože úrok je považován za lichvu.
Pokud žijete v rytmu života a
přírody, cítíte, že se během života mění. Někdy potřebujete zalézt do samoty,
jindy chcete být s lidmi, a vnímáte střídání těch vln, jako se mění roční
období. My to ale ignorujeme, chceme civilizaci, která poběží pořád stejně v
rychlém tempu. Tvoříme komplexy, kde je pořád stejná teplota, jsou tam kina,
obchody, zavření tam můžeme trávit celé dny. To je samozřejmě nezdravé
prostředí, které nepřinese nic živého.
Nechápu, co bychom je měli
učit, vždyť ony se samy pořádá něco učí. Dělají to samy od sebe, děti jsou
přirozeně zvídavé. Proto kladou otázky, a ptaly by se dál, jenže my je pak
zavřeme do školy, která je umlčí a chce po nich, aby se biflovaly nazpaměť
zaprášené informace.
Jak si vůbec někdo osvojuje
právo znechutit dítěti vnitřní touhu po vědění tím, že jej testuje, dává mu
časové omezení? Přece každé dítě je jinak rychlé a používá jiný typ myšlení.
Někdo má pohybové nadání, někdo potřebuje klid, někdo má zase obrazové vidění,
jiný dokáže skvěle přemýšlet v čase. Škola by měla rozvíjet nadání jednotlivých
unikátů, nikoli prototypy.
Lidé by se měli naučit
pochopit vnitřní kreativní sílu každého z nás.
Žádné komentáře:
Okomentovat