Tato problematika zaujala i některé psychology, kteří přišli se zajímavým vysvětlením. Setkává se tu totiž několik psychologických jevů:
Toaletní papír je věc denní potřeby, podvědomě se jí proto chceme v případě krize zásobit.
Je to věc levná, tak nám cena nebrání nakoupit papíru více, než skutečně potřebujeme.
Je to objemné zboží, takže se regály v obchodech už jen při mírně zvýšené poptávce velmi rychle vyprázdní. To způsobuje dojem velmi žádaného a přitom nedostatkového zboží.
Působí, že je nenahraditelný. Když v obchodě chybí nějaká potravina, zpravidla vás hned napadne několik alternativ, co koupit jiného. Výběr ohledně jídla je přirozeně pestrý. Toaletní papír sice principiálně mohou nahradit kuchyňské utěrky či papírové kapesníky, ale to už je nouzová náhrada té jediné správné věci, kterou jste zvyklí k danému účelu používat.
Žádné komentáře:
Okomentovat