pátek 17. dubna 2020

debata o otevření škol po karanténě

Docházka se má obnovit na posledních pět týdnů školního roku, a to jen pro první stupeň a dobrovolně. Vám – lidem z terénu – to dává smysl?
Rozumím tomu z hlediska ekonomického a společenského. Ale z pedagogického hlediska žádné přínosy nevidím. Spíš je to krok zpět. Budeme rádi, když oproti dnešnímu provozu nic neztratíme.

Leckdo ale asi čeká, že ve škole se děti naučí víc. Není to tak?
To by platilo, pokud by bylo možné obnovit docházku kompletně. Ale pokud to ze zdravotnického hlediska není vhodné a docházka bude dobrovolná, vznikne určitý zmatek.

Proč?
Část dětí z třídy bude ve škole, část doma. Nevím, která bude větší. Děti, které přijdou, možná ani neuvidí svou paní učitelku. Protože souběžně poběží pro zbytek třídy dálková výuka. Představa, že by třídnímu učiteli k dnešní dálkové výuce ještě přibyla povinnost vést fyzicky část třídy, je samozřejmě nesmyslná. Je jasné, že obě skupiny nezvládne jeden člověk.

Čili o kvalitu výuky ani nešlo a rozhodnutí padlo s ohledem na to, aby školy plnily - řekněme - pečovatelskou roli?
Řekl bych, že ano, ale to je logické. Hospodářství jde dolů, lidé a firmy krachují. Já to chápu, nejsem kůň s klapkami na očích, který vidí jen to svoje školství.

Nechtěl tím pádem někdo protáhnout pečovatelskou službu i přes prázdniny? I to se zmiňovalo jako možnost…
Jak by k tomu učitelé – ale i rodiče a děti – přišli? Už teď pracujeme, jak nejlépe umíme, a ještě bychom přišli o prázdniny, které si zasloužíme. Pokud však vím, tak z resortu školství nikoho nic takového nenapadalo.




ředitel základní školy v Klánovicích a od roku 2019 také prezident Asociace ředitelů základních škol Michal Černý.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zkoušky z lásky

Připadá mi to absolutně nemožné, ale buď se mi rozbilo vyhledávání, nebo jsem skutečně ještě nikdy nevyzval ke zrušení Vánoc. Tudíž je dost ...