Matematik, který zbavuje děti strachu ze selhání a podporuje jejich radost z učení. To je Tomáš Chrobák.
Kdybych měla vyzdvihnout Tomášovu hlavní lidskou kvalitu, byla by to vzácná směs pokory a sebevědomí – kterou se on pod označením „pokorné sebevědomí“ snaží rozvíjet i u svých žáků.
Tomáš ví, v čem je dobrý a co neumí, a umí velmi dobře pracovat s chybou. Svým příkladem ukazuje, jak užitečná je to kompetence.
Jedna věc je na globálním kole GTP pro mě obzvlášť zajímavá. Všimla jsem si, že učitelé z různých zemích mají stejné priority i nastavení. Mění se podmínky, ve kterých žijí a pracují, i specifické výzvy, které řeší. Ty mohou vypadat opravdu různě, ale všichni tito učitelé se v jednom podobají. Jejich vztah s dětmi daleko přesahuje předávání informací. Jsou to učitelé, kteří s dětmi žijí jejich životy.
Hana Matoušů
Žádné komentáře:
Okomentovat