pondělí 28. září 2020

Data, kam se podíváš...

Big brother se možná nedívá, ale big data ano. Na druhou stranu také nenutí své produkty zákazníkům, pro které daný produkt není vůbec relevantní.

Jádrem reklamy je komunikace, neboť se snaží informovat spotřebitele o produktech a službách podniku. Ale každý spotřebitel chce slyšet různé zprávy, především ty, které jsou vůči němu relevantní. Analýza big data umí tyto zprávy zpřesnit, a díky prediktivní analýze předpovídat, co chtějí zákazníci slyšet. V mnoha případech ani nevíme, že se jedná o reklamu – to jest výsledek spojení big data s marketingem.

Tyto algoritmy vyžadují nepřetržitý tok dat k tomu, aby byly aktuální. To není problém – data jsou všude. Uživatelé internetu za sebou všude nechávají digitální stopy, které představují nové příležitosti pro inzerenty. Poskytují nový insight na naše individuální přání a potřeby (které se mohou lišit od toho, co říkáme „navenek“). Současně se však inzerenti musejí vypořádat s  ochranou soukromí a bezpečností spotřebitelů. Což se v poslední době, především v souvislosti s kauzou Cambridge Analytica a Facebookem, ukazuje jako nelehký úkol. I giganti jako Facebook prostě mají své dny. Zajímá vás, co si o vás Google myslí? O těchto informacích (nebo alespoň části z nich) můžete mít přehled tady http://www.google.com/settings/ads/.






FILIPOVÁ, Ludmila. Data všude, kam se podíváš. Filip KLOUDA, editor. In: Markething [online], 2018 [cit. 2018-05-01].  ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://markething.cz/data-vsude-kam-se-podivas.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Zkoušky z lásky

Připadá mi to absolutně nemožné, ale buď se mi rozbilo vyhledávání, nebo jsem skutečně ještě nikdy nevyzval ke zrušení Vánoc. Tudíž je dost ...