Jádrem reklamy je komunikace, neboť se snaží informovat spotřebitele o produktech a službách podniku. Ale každý spotřebitel chce slyšet různé zprávy, především ty, které jsou vůči němu relevantní. Analýza big data umí tyto zprávy zpřesnit, a díky prediktivní analýze předpovídat, co chtějí zákazníci slyšet. V mnoha případech ani nevíme, že se jedná o reklamu – to jest výsledek spojení big data s marketingem.
Tyto algoritmy vyžadují nepřetržitý tok dat k tomu, aby byly aktuální. To není problém – data jsou všude. Uživatelé internetu za sebou všude nechávají digitální stopy, které představují nové příležitosti pro inzerenty. Poskytují nový insight na naše individuální přání a potřeby (které se mohou lišit od toho, co říkáme „navenek“). Současně se však inzerenti musejí vypořádat s ochranou soukromí a bezpečností spotřebitelů. Což se v poslední době, především v souvislosti s kauzou Cambridge Analytica a Facebookem, ukazuje jako nelehký úkol. I giganti jako Facebook prostě mají své dny. Zajímá vás, co si o vás Google myslí? O těchto informacích (nebo alespoň části z nich) můžete mít přehled tady http://www.google.com/settings/ads/.
FILIPOVÁ, Ludmila. Data všude, kam se podíváš. Filip KLOUDA, editor. In: Markething [online], 2018 [cit. 2018-05-01]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://markething.cz/data-vsude-kam-se-podivas.
Žádné komentáře:
Okomentovat