Mně přijde, že se hrozně často necháš ovlivnit tou image věci. Dám příklad. To, že máš ráda tučňáky neznamená, že musíš být podmořský biolog a že by se ti rozhodně líbilo na Antarktidě. Často si totiž nedokážeme představit ty dopady, protože jsme okouzlený tučňákama. Představujeme si život v agentuře jako jednu velkou párty. Ale pak v reálu přijdeš do agentury a zjišťuješ, že máš na sobě Moiru, protože venku je prostě fakt zima. A vyplňovat reporty prostě musíš.
Myslím si, že to není chyba agentury, ale že se na to neptáš sama sebe a necháš se ukolébat image agenturního života. Naskakuješ do vlaku, o kterém moc předem nevíš… Protože, upřímně, agenturní práce dokáže být dost specifická a v něčem i divná. Na značce často pracuješ jen omezený počet hodin, nejsi automatickou součástí týmu, přestože jsi možná ten, kdo celou tonalitu vymyslel. Ale to funguje v každé práci.
Existují nekomforty, které na první pohled nevidíš a při pohovoru se na ně neptáš, ale ve finále možná rozhodnou.
Reklama umí skvěle navonět produkty a my jsme se naučili navonět svoje životy. A pak možná máme pocit, že by to všechno v našich životech mělo být fakt skvělý, když děláme na těch skvělých kampaních, máme za to ty skvělý peníze, potkáváme všechny ty influencery… Ale pak začneš zkoumat realitu, sleduješ svůj normální den a zjišťuješ, že tomu tak možná není.
Myslíš si, že je možný, aby ty sociální sítě byly reálnější?
Otázkou je, jestli je chceme reálný. Příkladem je průzkum, kdy zkusili udělat módní časopis, ve kterým nebyly vyretušovaný holky, ale byly reálný. A hádej co? Nikdo to nekupoval. Nechodím na Instagram, protože tam hledám realitu, ale hledám to, co se mi líbí. Módní časopis si nekupuješ, protože hledáš realitu, ale protože se ti líbí.
Marketér by si víc než kdo jiný měl uvědomit, že jeho bublina se nerovná představě zbytku. I proto jsou výzkumy tak důležité.
Myslím si, že řešením je vychovávat specializované fashion marketéry a pomáhat tak designérum se posunout dál. Pro návrháře je zásadní pochopit, že potřebují propagaci, často na ni sami nestačí. Pak tu taky máme celý ten módní kolos, který není zase jen o marketingu, ale o správném nastavení marže, business plánu, a ne jen o hezkém Instagramu. Je skvělý, když designér najde někoho k sobě, kdo mu pomáhá s marketingem i celkovým nastavením firmy.
KUČEROVÁ, Vlaďka. Pavlína Louženská: Reklama umí skvěle navonět věci, navoňujeme tak své životy. Filip KLOUDA, editor. Markething.cz [online]. 2018 [cit. 2018-04-11]. Dostupné z: http://markething.cz/pavlina-louzenska
Žádné komentáře:
Okomentovat