pondělí 13. dubna 2020

Jsme v tom společně..

Koho z nás by pár měsíců zpět napadlo, že budeme v březnu následujícího roku horko těžko shánět v obchodech fazole v konzervě, mouku, balenou vodu, mýdlo nebo toaletní papír? Bohužel je ale i to smutnou realitou některých supermarketů v období pandemie koronaviru. Rozhodně to tedy platilo v minulých týdnech v USA. Panika spojená s přehnaným hromaděním věcí přitom není řešením. Na to se snažila poukázat losangeleská reklamní agentura Zambezi svou POS (point of sale) kampaní, která zaplnila prázdnotou zející místa v regálech pestrobarevnými informačními cedulemi. 
Ty své čtenáře humornou a zároveň naučnou formou nabádají k tomu, aby nekupovali zásoby toaleťáku na pět let dopředu, protože „chceme vybílit koronavirus, ne regály!”.
Jak tvůrci kampaně uvádějí:  „Prázdné police mohou u mnohých vést až k úzkosti. Proto jsme se rozhodli tyto prázdné prostory v místních obchodech nahradit cedulemi, které by lidi jednak uklidnily a zároveň je vyzvaly k rozumnému nakupování.”

Grafika zahrnuje ikony těch produktů, které je v obchodech téměř nemožné sehnat: toaletní papír, dezinfekční mýdlo, konzervované potraviny, balené lahve vody. U každé z nich je krátký informativní text.  První z nich zobrazuje mýdlo spolu s textem, který upozorňuje na to, že přehnané používání antibakteriálního mýdla může vést k rozvoji bakterií, které na něj budou rezistentní.

Další varianta s toaletním papírem a PET lahví hlásá:  „Sakra, došel nám toaleťák. Ale ne užitečné informace – hromadění není nutné. Prosíme, dělejte si zásoby na maximálně 14 dní,” a „Koronavirus může na plastu (jako třeba na lahvích, které tu ale nemáme) přežívat dva až tři dny.  Lidstvo ale přežije mnohem déle. Pamatujte, že jsme v tom společně.” 



Focus marketing journal

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zkoušky z lásky

Připadá mi to absolutně nemožné, ale buď se mi rozbilo vyhledávání, nebo jsem skutečně ještě nikdy nevyzval ke zrušení Vánoc. Tudíž je dost ...