sobota 13. června 2020

stav udržitelných zdrojů materiálů v textilním odvětví

Nezisková organizace Textile Exchange vydala nový report Material Change Insights, který mapuje pokroky společností na cestě k udržitelnějšímu textilnímu průmyslu. Čím dál tím více společností podle něj inkorporuje cirkulární principy do svých strategií, ale stále chybí hlubší přehodnocení obchodního řetězce jako celku.
V udržitelnosti, co se týče materiálů, vede Švédsko, jehož podíl v tzv. preferovaných, tedy udržitelnějších materiálech, činí 40 %. Nejvíce preferovaného materiálu se využívá v bavlně – obnovitelná bavlna činí 56 %.

H&M vede v používání organické bavlny a certifikovaného peří, IKEA v použití recyklovaných materiálů, uvádí nový report
Globální nezisková organizace Textile Exchange vydala tento týden svůj Material Change Insights Report za rok 2019. Ten poskytuje vyhodnocení stavu udržitelných zdrojů materiálů v textilním odvětví. H&M Group vede v žebříčku v oblasti používání organické bavlny a peří certifikovaného standardem Responsible Down, švédská IKEA je první ve využívání recyklovaných materiálů a lyocelu.




Home  Aktuálně
AktuálněCirkulární ekonomikaLifestyleMódaZ domova
H&M vede v používání organické bavlny a certifikovaného peří, IKEA v použití recyklovaných materiálů, uvádí nový report
Globální nezisková organizace Textile Exchange vydala tento týden svůj Material Change Insights Report za rok 2019. Ten poskytuje vyhodnocení stavu udržitelných zdrojů materiálů v textilním odvětví. H&M Group vede v žebříčku v oblasti používání organické bavlny a peří certifikovaného standardem Responsible Down, švédská IKEA je první ve využívání recyklovaných materiálů a lyocelu.


„Těší nás velké odhodlání, které společnost uplatňuje na všech frontách. H&M Group figuruje v našem kruhu lídrů v této oblasti, v tzv. Material Change Leaders Circle a dosáhlo vedoucí pozice ve skupině indexů: cílů udržitelného rozvoje, bavlny, celulózových materiálů a peří. Z hlediska změny klimatu a přírodních zdrojů bude důležité jak přijetí recyklovaných a preferovaných obnovitelných materiálů, tak i budování skutečně odolných dodavatelských komunit a vztahů,“ říká Liesl Truscott, Director of European & Materials Strategy, Textile Exchange.

Recyklované materiály, lyocel i Circulose
H&M Group je také jedním z největších světových spotřebitelů recyklovaných materiálů, jako je recyklovaný nylon ze starých rybářských sítí, koberců a zbytků odpadu z výroby a recyklovaného polyesteru. V loňském roce spotřeba recyklovaného polyesteru odpovídala téměř 537 milionům PET lahví.
Po bavlně a syntetických materiálech, jako je polyester a nylon, používá H&M Group nejvíce umělé celulózové materiály, jako je například viskóza. Získávání těchto materiálů udržitelnějším způsobem bylo jedním z jejich důležitých cílů. H&M Group je jedním z největších světových spotřebitelů lyocelu pocházejícího z udržitelných zdrojů dřeva, které je vyráběno v ekologicky zodpovědném procesu.
H&M Group nadále pracuje na dosažení toho, aby do roku 2030 byly všechny jejich materiály buď recyklovány, nebo získávány udržitelnějším způsobem. Velkou výzvou je podle mluvčí společnosti zvýšení procenta recyklovaných vláken, zejména kvůli nedostatku technologií, které by umožnily rozšíření recyklace textilu. Proto firma aktivně investuje do nových slibných technologií recyklace textilu, jako je Circulose, která recykluje textilie s vysokým obsahem bavlny a viskózy do celulózového materiálu, který módní průmysl může použít k výrobě úplně nového oblečení.

Kromě H&M dosáhly podle MCI významných pokroků také další firmy, jako je IKEA, Tchibo, C&A, Decathlon, MUD Jeans, Nike, Patagonia, Prana a další.

“Jsme hrdí na to, že je švédská IKEA co se týče materiálů na špičce. Vysoké skóre jsme získali v použití recyklovaného polyesteru, recyklované bavlny, preferovaného peří a Lyocellu. Programu se účastní více než 170 globálních značek a výsledkem je komplexní přehled a analýza pokroku v tomto odvětví, sledování souladu podniků s globálním úsilím, jako jsou cíle udržitelného rozvoje (SDG) a přechod na oběhové hospodářství,” doplňuje IKEA.







Markéta Mikšovská

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zkoušky z lásky

Připadá mi to absolutně nemožné, ale buď se mi rozbilo vyhledávání, nebo jsem skutečně ještě nikdy nevyzval ke zrušení Vánoc. Tudíž je dost ...