sobota 28. července 2018

Lepším podřízeným


Zaměstnanec začíná profesionálně růst ve chvíli, kdy začne hledat odpověď na otázku: JAK pracovat pro někoho, koho bych si normálně nevybral? Všimněte si těch tří písmen: JAK. Nikoli ZDA. Práce pro někoho, kdo je konfliktní nebo nezdvořilý, přináší naší osobnosti rozvoj celé řady dovedností a kvalit. Jestliže je dokážeme ustát s grácií a výsledky, nadřízení tuto odolnost nepochybně zaregistrují a dříve nebo později ji odmění lepší příležitostí. Pokud jsme totiž schopní poradit si s nepříjemným zaměstnavatelem, proč bychom nedokázali vyjít s obtížným podřízeným nebo důležitým zákazníkem? Obzvláště si uvědomme, že: Dovednost vypořádat se s jakoukoli osobou, kterou potrebujeme, se nám zhodnotí ještě více, jakmile začneme podnikat, mít vlastní firmu. Nebudeme mít jednoho nadřízeného, ale více takových. Zákaznici, kteří nás budou živit, mají různé podoby, spády i temperament. A někteří budou ještě méně strávitelní než ti nejhorší šéfové. A my s nimi přesto už budeme umět vyjít.
Lídři se vždycky rodí se schopností rozpoznat kvality druhých a zvyšovat jejich sebedůvěru prostřednictvím komplimentů. Ačkoli to na první pohled vypadá, že s pochvalami roste hodnota okolí, které chválíme (na které poukazujeme své světlo), ve skutecnosti tím nejdůležitějším je reflektor, bez kterého by žádný objekt nezářil. Kde není pochvaly, tam není ocenění. Spolupracovnici i nadřízení si brzy uvědomí, že nejlepší kariéru dělají lidé, kterým šéfují lídři schopni vidět a ocenit silné stránky.
Mít vysokou zaměstnaneckou perspektivu znamená být nezávislý na konkrétní firmě. Tedy být profesionálem, který má pozitivní vliv na lidi, ať pracuje pro kohokoli. Při jednání s kýmkoli přemýšlejme takto: Nikdy nevíme, kdy budeme druhého potřebovat. Lidé, ke kterým nejsme pohrdaví, i když se jim zrovna nedaří, před kterými se nechvástáme ani nepropadáme zbytečně panice, takoví budou ochotni za námi jít v podstatě kamkoli. Můžeme si tak vytvořit silnou vazbu a silný kredit. Přistupujme k lidem sympaticky a empaticky. Ti, kterým se nedaří, ocení náš laskavý přístup. A ty, kteří na nás budou hledět shora, zaujme naše schopnost omezovat dramata na pracovišti. Obzvláště si uvědomme, že budování dlouhodobých (téměř až) přátelství s lidmi z oboru se vyplatí. Jednoho dne mohou být z klientů naši zaměstnavatelé, spolupracovníci nebo výrobci reference, kterou budeme potřebovat třeba tehdy, až se nás na dalším místě, o něž se uchazime, budou ptát, jak jsme schopni vycházet s lidmi.

FC 4/ 2015
ročník V

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zkoušky z lásky

Připadá mi to absolutně nemožné, ale buď se mi rozbilo vyhledávání, nebo jsem skutečně ještě nikdy nevyzval ke zrušení Vánoc. Tudíž je dost ...